2014年9月19日 星期五

[歌詞翻譯] The Antlers - Kettering


The Antlers – Kettering
凱特琳 

歌詞中文翻譯

本曲收錄於Hospice #02 


Warning:轉載翻譯請注明出處。





I wish that i had known

我是多麼希望

in that first minute we met

在我們相遇那時

the unpayable debt 

我就已經知道
 
that I'd owe you 
我所虧欠你的 將無以償還


cause you'd been abused
你的身體不斷拒絕著你

by the bone that refused you
它已凌虐了你如此之久

and you hired me to make up for that
而你之所以僱用我 正是為了彌補這樣的事


walking in that room
我走進房裡

when you had tubes in your voice
你的聲音裡夾雜著插管的雜音

they're singing morphine alarms
它們高唱著一首走調的

out of tune
嗎啡警報


they had you sleeping and eating
他們讓你睡覺 進食

and I didn't believe them
而當他們用颶風中的烏雲來稱呼你時

when they called you a hurricane thundercloud
我並不相信


while i was checking vitals
我檢查著維生機器
 

I suggested a smile 
並且給了你一個微笑

you didn't talk for a while
有好半晌 你一語不發

you were freezing
你就這樣凍結在原地


you said you hated my tone
你說你討厭我的聲調

it made you feel so alone
它總讓你感覺好孤獨

so you told me
所以你告訴我
 

I had to be leaving
說我必須要離開你


but something kept me standing 

不明所以地 我依舊佇立原處

by that hospital bed 

佇立於那張病床旁
 

I should've quit but instead
我應該要走的 然而


I took care of you
我卻反而留下來照顧你


you made me sleep all uneven
你讓我在睡夢中輾轉反側

and I didn't believe them
我始終沒有相信他們的話

when they told me that there
他們告訴我說:

was no saving you
你是無法好起來的 






沒有留言:

張貼留言